Je slnečný deň, práve sa skončilo vyučovanie, alebo ste práve opustili prácu, ponáhľate sa na zastávku vášho autobusu, sledujete svoje hodinky, zisťujete krutú realitu. Opäť ste to nestihli.
Skrátite si čas, pustíte si relaxačnú hudbu, zapálite cigaretu, alebo len tak postávate a sledujete podobne znudených a čakajúcich ľudí. Zrazu prichádza vaša chvíľa, autobus konečne prichádza a s ním taktiež aj tlačenica pri jeho dverách. Patríte medzi tých šťastnejších, zmestili ste sa. Vchádzate do autobusu a vidíte známe prostredie MHD, popísané stoličky, vytrhaný molitan, preplnený priestor.
Po pár minútach strastiplnej cesty, na pokraji nervového zrútenia, po mnohých vystúpeniach, nadávok spolucestujúcich a po mnohých litroch vydýchaného vzduchu to konečne príde, vaše plánované víťazstvo nad systémom, prvá zastávka v druhom pásme a váš lístok / karta ISIC pre pásmo prvé. Na chvíľu aj chcete vystúpiť, vzdať svoje odhodlanie, ale nakoniec predsa len vyhráva adrenalín a tak ostávate sedieť. Osudová chyba.
Zatvoria sa dvere, autobus sa pohne a s ním sa dá do pohybu aj revízor. Pred chvíľou ste si ho ani nevšímali, no páve teraz je on vašim tŕňom v oku. Snažíte sa vyzerať nenápadne, dúfate že stihnete vystúpiť, ale to sa nestane. Skôr či neskôr sa k vám dostaví a začne sa kontrola. Skúsite sa vyhovoriť, snažíte sa vyjednávať, začnete plakať? Všetko je márne.
Domov odídete so šekom na 1400,- Sk a tiež poučením že systém netreba pokúšať, lebo supi z druhého pásma číhajú všade a nemôžete vedieť či práve váš prísediaci vás nakoniec nepripraví o lepšie použiteľné finančné prostriedky. Otázkou ostáva, na čo investuje dopravný podnik takto získané peniaze a či je pokuta za takýto priestupok úmerná. Avšak to musíte zhodnotiť sami.
P.S : Uvedený prípad je orientačný, samozrejme podobnú pokutu získate aj za nepozornosť, alebo nedostatočnú informovanosť.
Komentáre